Hoe zet je een persoonlijk verhaal in voor management of sales? 

Goede en grote leiders hebben één ding gemeen, ze beschikken over de gave om krachtige verhalen te vertellen die mensen inspireren om in actie te komen. Denk maar aan Obama, Richard Branson of Ken Robinson (die de meest bekeken TedTalk op z'n naam heeft). Waar al deze leiders goed in zijn is om persoonlijk verhalen te maken en die te koppelen aan de onderwerpen waar ze het over willen hebben. Daarnaast volgen al hun speeches de geijkte verhalenstuctuur. Met kennis over verhalen en het graven naar je persoonlijke ervaringen kom je tot een eigen krachtig verhaal. De StoryDiggers kunnen je daarbij helpen.

Note: deze training bieden we ook online aan. Lees meer.

 
Interview.jpg

1. Vinden personal story

We stellen samen de doelstelling voor je verhaal vast. Wil je medewerkers inspireren, de nieuwe visie op krachtige wijze neerzetten, meer verbinding met je collega's of een propositie beter over de bühne krijgen?. We nemen je mee in hoe verhalen werken en gaan we samen met behulp van ons Storytelling Canvas op zoek naar elementen waar je je verhaal mee kunt bouwen. 

My Story.jpg

2. MAKEN personal story

We vertalen inzichten samen met iedere deelnemer in een persoonlijk verhaal. Wat kunnen we leren van de verhaalstructuur van bekende films? Hoe kunnen we dat toepassen in ieders eigen verhaal? Elke deelnemer zet de contouren van zijn of haar verhaal op papier aan de hand van de ‘story spine’. We delen onze ruwe versies en helpen elkaar de verhalen nog scherper te krijgen.

Corporate Story delen.jpg

3. VERHALEN DELEN

De laatste stap is het delen van je verhaal. The floor is yours! In eerste instantie doen we dat binnen de training. Iedere deelnemer pakt het podium en brengt het verhaal op een zo krachtig mogelijke manier. We geven elkaar feedback: wat is sterk, waar zit nog verbetering? Na deze ‘dry run’ is iedereen klaar om zijn of haar eigen, unieke verhaal met de wereld te delen!