Hoe ontwikkel ik een corporate story met een internationaal team?

ONCE UPON A TIME…

Blue Phoenix Group is een onderneming met Nederlandse roots en een internationaal profiel met vestigingen in Nederland, de UK en US. Het bedrijf heeft een unieke technologie in recycling in handen en staat daarmee aan de vooravond van verdere internationale uitbreiding.

CALL TO ADVENTURE

Groei gaat ook gepaard met verschillende bedrijfsprofielen door overnames, verschillende markten en culturen en verschillende zienswijzen op wat Blue Phoenix Group nu eigenlijk voor bedrijf is. Er is behoefte aan een krachtige en eenduidige corporate story die richting geeft aan de internationale strategie en een bijpassende visuele vertaling daarvan in logo, huisstijl en website. 

Corporate Story Workshop Blue Phoenix Sander van Duijn.jpg
Corporate Story Workshop Blue Phoenix Ralph Poldervaart.jpg

THE JOURNEY

Samen met directie uit de drie kernlanden gingen we op pad om het gezamenlijke verhaal te bouwen en tot de kern te komen wat Blue Phoenix zo uniek maakt. Dat was nog niet zo makkelijk voor een bedrijf dat in hoge mate technologisch gedreven is en daardoor meer vertrouwd is met technische termen dan met verhalen en betekenis. Na een zoektocht geholpen door persoonlijke verhalen van de deelnemers, een duik in verschillende perspectieven en verhaalopstellingen met lego en klei manifesteerde zich de kern van de corporate story. 

TREASURE

Het geheim bleek Blue Phoenix Group al in de naam te dragen. Het mythische wezen ‘de phoenix’ bleek de magie van de Blue Phoenix Group perfect te symboliseren. Het was alleen nog de kunst om dit op de juiste manier te koppelen aan relevantie voor klanten, potentiële klanten en overheden in een pakkende corporate story. Of dat gelukt is? Lees de corporate story en bekijk de moodfilm hier.

De corporate story vormt de basis voor de nieuwe visuele identiteit die samen is ontwikkeld met onze partner Capaz. Met als resultaat een logo, huisstijl en website om je vingers bij af te likken.

Brand story book StoryDiggers .png
The brainstorm and storytelling workshop did also open our own eyes. Well lead by Ralph and Sander we realized to move away from telling about technology and performance. Ash recycling is all about seeing the resource and building a sustainable future.
— Rogier van de Weijer, International Business Development Manager, Blue Phoenix Group